UDSG 02-04-2021

Beste ouders,
 
Wereld Oorlog 2 project:
Van vrijdag 16 tot donderdag 29 april houden de kinderen van groep 8 zich bezig met de 2e Wereld Oorlog.
Dit jaar kunnen we helaas niet naar het Bevrijdingsmuseum of andere bezoekjes afleggen i.v.m. de Coronamaatregelen.
We hebben op school al best veel materialen.
Toch zou het fijn zijn voor de kinderen als ouders/opa’s/oma’s of buren etc. thuis kijken of ze ook nog informatie kunnen leveren. Dat kan zijn via foto’s of films maar ook door verhalen (misschien is er iets te regelen via Teams). Het kan ook zijn dat iemand nog wel wat materialen bewaard heeft uit die tijd. Kortom als u uw belevenissen wilt delen, dan ontvangen wij dat graag.
 
Te ontvangen subsidie voor de extra handen n.a.v. de Corona lock down:
Een paar weken geleden hebben we gehoord dat de subsidie “extra handen in de klas” is toegekend. Deze subsidie moet ingezet worden voor de zomervakantie en heeft als doel; leervertraging inlopen.  
Tijdens de studiedag en de vergadering van gisteren hebben wij een uitgebreide resultatenanalyse gemaakt van de basisvakken en de sociaal emotionele ontwikkeling van kinderen. Gelukkig zien we op school, gemiddeld gezien, geen grote leervertragingen. We zien wel op individueel niveau dat sommige kinderen op één op meerdere vakgebieden leervertraging hebben opgelopen of dat er in een enkele groep een vakgebied wat achter blijft.
Gisteren hebben we besproken op welke manier we het onderwijs in de klassen verder aanpassen en hoe we de subsidie “extra handen in de klas” willen inzetten. Juf Carien, juf Annelies, juf Nicolien, juf Linda en juf Sandra krijgen allemaal extra uren om individuele kinderen of groepjes kinderen te begeleiden. Dit komt neer op ongeveer 3,5- 4 uur per 2 leerjaren. We vinden het fijn dat we de kinderen en de groepen op deze manier extra kunnen ondersteunen.  
 
Koningsdag 27 april 2021:
Zoals we u al eerder hebben laten weten gaat dit jaar de viering van Koningsdag en de sponsorloop niet door.
We zijn wel allemaal vrij op dinsdag 27 april!
Op maandag 26 april zal er in de groepen wel stil gestaan worden bij Koningsdag, misschien wordt er een les aan gespendeerd en gaan de kinderen extra naar buiten (als het kan qua ruimte op het plein).
Na 27 april hebben we op woensdag t/m vrijdag nog gewoon school.
Op vrijdagmiddag begint de meivakantie: deze is van 3 t/m 14 mei (op 13 mei is het Hemelvaartsdag).
Op 17 mei zien we alle kinderen weer graag op school.
Het vakantierooster is ook te vinden op de app/vrije dagen.
 
Goede Vrijdag:
Op deze dag organiseerden wij voorheen een lenteviering. Kinderen mochten met de groep iets bedenken om stil de staan bij de gedachte van Goede Vrijdag en de lente te vieren. Er werden presentaties/optredens georganiseerd voor de hele school. Dat kunnen we dit jaar niet doen aangezien we de groepen gescheiden moeten houden. In de klas is en wordt er wel aandacht besteed aan Goede Vrijdag. Dit jaar staat Vriendschap en Liefhebben daarbij centraal. Goede Vrijdag staat in het teken van verandering, de overgang naar een beter leven. Symbool hiervoor is de Vlinder.. Hieronder ziet u afbeeldingen van groep 7. Zij hebben paaseieren versiert met een wens voor mensen die wel wat steun kunnen gebruiken.
   
   
De kinderen van groep 8 hebben, volgens traditie, een fruitmand gemaakt voor dorpsgenoten die ziek zijn of die niet zo’n gemakkelijk/gelukkig jaar hebben.
Er zijn in totaal 10 fruitmanden rondgebracht.
Heel fijn dat de kinderen op deze manier bezig zijn om iets moois te maken voor een ander die ze niet kennen, maar die ze wel heel blij maken met deze verrassing!
 
Verjaardagen:
Deze week zijn jarig: Thies, Sven, Hannah en Esmee.
Hartelijk gefeliciteerd allemaal! Wij wensen jullie een super gezellige verjaardag!
Wij vragen uw speciale aandacht voor Thies. Hij wordt 4 jaar en komt bij ons op school!
Hij is al een paar keer komen oefenen en vindt het super gezellig om bij zijn grote broer op school te zitten! Wij wensen je veel succes en vooral veel plezier ‘op de Willibrordus’ Thies!
 
Spreuk van de week:
‘Het maakt niet uit wat je van elkaar bent, maar wat je voor elkaar betekent!’